16.4.2012 14.47

Kaappaa kaveri taiteen maailmaan

Taiteesta ja kulttuurista hyvinvointia -viikkoa vietetään 21.–27.5.2012. Viikon tavoitteena on nostaa esiin taide- ja kulttuuritarjontaa sekä innostetaan ihmisiä haastamaan ystävänsä mukaan matkalle taiteen maailmaan. Tapahtuma luo yhteisöllisyyttä, osallisuutta ja arjen hyvinvointia taiteen ja kulttuurin keinoin.

Kaakkois-Suomen taidetoimikunta lähti toteuttamaan Kaappaa kaveri taiteen maailmaan -haastekampanjaa, koska taiteella ja kulttuurilla on merkittävä voima hyvinvoinnin edistämisessä.  Kampanjan koordinaattorina toimii tuottaja-läänintaiteilija Patrik Ikäläinen.

Kotkan seudun mielenterveysseura on myös mukana Kaappaa kaveri -tempauksessa järjestämällä Kortteli haltuun -tapahtumaa Kotkassa.

Haastekampanjassa kaapataan kaveri kainaloon ja pyydä hänet mukaasi taiteen maailmaan. Taiteesta ja kulttuurista hyvinvointia -viikkoon on mahdollista osallistua haastajana tai ilmoittamalla oman taide- tai kulttuuritapahtuman mukaan kampanjaan.

Haastaja voi piristää päivää työpaikalla ja haasta koko työporukan taiteen pariin. Haasta voi myös kokonaisen kaveripiirin, yrityksen tai harrasteseuran matkalle taiteen maailmaan. Kampanjaan osallistumisella ei ole ikärajaa. Kaakkois-Suomen taidetoimikunta kokoaa alueen taide- ja kulttuuritapahtumia verkkosivuilleen.
Kaappaa kaveri -kampanja Facebookissa>>>

Patrik Ikäläinen, tuottaja-läänintaiteilija