Harjoituksia

Unitehtaaseen liittyviä Suomen Mielenterveysseuran harjoituksia, jotka auttavat nukahtamaan, jos mieli on levoton.

Oivamieli: Pudota ankkuri (avautuu uuteen ikkunaan)
Tarkoitus: tuoda huomiosi kiinteästi tähän hetkeen.
Kesto: n. 2 min.
Ohje: Tämän tietoisuusharjoituksen voit tehdä missä vain, seisoen tai istuen.

Ankkurointiharjoitus (4:32 min)
Tämä kehoon ankkurointi auttaa rauhoittamaan ja tuomaan tietoisuuden nykyhetkeen vaativissakin tilanteissa.

Toivo-ohjelman harjoitukset

Toivo on kriisistä selviytymisen oma-apuohjelma nuorille.

Toivo: Hengitysharjoitus stressinhallintaan ja pysähtymiseen päivän aikana
Hengitysharjoitus, jossa lasketaan sisään- ja uloshengityksiä, voi rauhoittaa sekä kehoa että mieltä.

Toivo: Ajatusten kohtaaminen
Ajatusten tutkiminen voi rauhoittaa ja selkeyttää mieltä.

Toivo: Jännityksen rentoutus
Rentouttavien mielikuvien avulla voi vähentää kehon jännitystiloja.

 

Takaisin unitehtaan etusivulle