Mielinauha-keräys alkaa 1.4. – varoja tarvitaan kotimaiseen mielenterveystyöhön

Uutiset

Innostuneen vastaanoton viime vuonna saanut Suomen Mielenterveysseuran Mielinauha-keräys järjestetään nyt toista kertaa. Tänä vuonna kampanjaa tähdittää upea laulaja ja biisintekijä Ellinoora. Mielinauha-keräys on käynnissä 1.4.–30.6.2019.

Ellinoora
KUVA: Viivi Huuska

Keväisellä ja energisoivalla kampanjalla kerätään varoja mielenterveyden edistämistyöhön ja vaikeassa elämäntilanteessa olevien kriisiauttamiseen.

”Mielinauha-keräys on kahdella tavalla arvokas. Se tuottaa kipeästi kaivattuja varoja mielenterveyden edistämiseen ja kriisiauttamiseen. Lisäksi se tuo mielenterveyden myönteisenä teemana kioskien ja kauppojen kassoille, sinne missä ihmiset kohtaavat arjessa”, sanoo toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi Suomen Mielenterveysseurasta.

Tänä vuonna keräyksen viesti on, että jokainen meistä voi olla mukana rakentamassa mielenterveyden turvaverkkoa yksityisenä nauhan ostajana, lahjoittajana, yrityksenä tai yhteisönä. Välittäminen ja toinen toistemme tukena oleminen näkyy myös vihreän nauhan viestissä: Yhdessä 4ever.

”Kaikilla on solmuja, jotka pitää avata.”

Mielinauha-keräyksen voimahahmo, Ellinoora kuulee välillä some-seuraajiltaan kipeitäkin tarinoita, joita hän on miettinyt iltaisin ja kokenut välillä itsensä niiden edessä voimattomaksi. Nyt hän halusi tehdä jotain konkreettista asian eteen.

Mielinauha-keräyksen alla hän pyysi seuraajiaan osallistumaan anonyymisti spoken word -teokseen ja kertomaan, mikä heitä elämässä ahdistaa. Ellinooran tili täyttyi riipaisevista kirjoituksista, joiden pohjalta hän kokosi spoken word -teoksen kampanjavideoon

Youtube: 60 sekuntia

Youtube: 30 sekuntia

Mielinauha-keräyksessä 2019 mukana:

Apteekit, Clear Channel, Filmituotantoyhtiö Skål Helsinki, Finnkino, Hennes&Mauritz, Kanresta, Mainostoimisto DDB Nordic, Medifon, Randomex, R-kioski, Robert’s Coffee, Spice Ice -jäätelöbaarit, Terveystalo, Tokmanni ja Warner Music.

mielinauha.fi

Takaisin